2012. március 4., vasárnap

Napló, 2012. március 4.

Utolsó napunk Pantanalban. Ma 8-kor indul a program: piranja horgászat. Elég turista hülyítésnek tűnt először, de végül ez volt az egyik legmókásabb program. Paulo, a vezetőnk bedobta a pecabotokat, ami lényegében egy-egy bambusznád, meg a csalit,  ami egy vödör marhahús, a dzsipbe, és már indultunk is a folyóhoz. Nagyon viccesnek tartottuk, hogy marhahússal horgászunk halakat...
Ez nem az a fajta horgászás amit lát otthon az ember, hogy bedobod a horgot és vársz... itt bedobod a horgot a marhahússal, és 2 másodpercen belül érzed, hogy rákaptak. Fél percen belül vagy leeszik teljesen, vagy ráakad a hal. Sikerült fognunk mindkettőnknek egyet-egyet, de az enyém a fénykép után meglépett, és visszament a vízbe... és hát ez nem az a fajta hal ami után odakapsz, hogy gyere vissza J

Külön fokozta az izgalmakat, hogy miközben horgásztunk, hemzsegtek körülöttünk a kaljmánok, ők is lakomázni szerettek volna. Érdekes érzés úgy vadászni, hogy közben te is prédának érzed magad...

De néhány botcsapással azért móresre lehetett tanítani őket. A végén a vezetőnk megmutatta mire képes egy kajmán egy kis betevő falatért.

Mire elfogyott a marhahús egész szép mennyiséget pecázott össze a csapat (ennek jó részét persze Paulo fogta).

Megkérdeztük Paolot, hogy mi történne, ha bemennénk a vizbe, erre ő mondta, hogy nem igazán javasolja, mert ilyen sekély vízben egyből megtámadnak a piranják. A kajmánok is ezért úsznak folyamatosan.

Visszatérve a szállásra megtisztítottuk a halakat kívülről belülről, és a házimami némi pácolás után kisütötte nekünk.

Tibi: így végzi, aki ránk feni a fogát...
Ebéd után még volt egy kis idő heverészésre, aztán 13:30-kor indultunk vissza Campo Grande felé. Dzsippel a földút végéig, majd onnan kisbusszal a városba. A földút végétől elváltak útjaink utitársainktól, mert ők nem jöttek vissza Campo Grandeba, Bolívia felé folytatták útjukat.

Este 7 körül értünk be a városba. Itt járt a Pantanal csomaghoz egy ingyen éjszaka. Senki nem volt rajtunk kívül a hostelben, így nagyon jó kis szobát kaptunk. Végre egy jó kis ágy. Lógott itt is az eső lába, így rendeltünk egy pizzát, és eltettük magunkat másnapra.